Известие

Collapse
No announcement yet.

159 16v JTD - стържене от моторния отсек

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • 159 16v JTD - стържене от моторния отсек

    Така. Накратко. Колата издаваше леки стържещи звуци докато е студена на свободна, Натисна ли педала на съединителя спират. Като загрее колата, няма драми.

    Гледах, четох и стигнах до извода, че проблемът се крие в групата съединител, маховик, лагер-помпа, скорости.

    Направи ми обаче следното впечатление:

    1. От вчера дори и загряла на свободна с НЕнатиснат съединител нещо епизодично чатка.
    2. Няма никакво виене при каране или тресене при потегляне.

    Започнахме с майстора да мислим логично и да провеждаме тестове и забелязахме следното: при работещ мотор на свободна и принудително натоварване от типа, волана завъртян до чук, така че да мъчи хидравликата, пускане на ел. консуматори например реотани и пускане на климатик, има стържене за 1-2 секунди и звука изчезва.

    Такива симптоми съм чел за Либра 1.9 ЖТД и там проблема е в демпферната шайба, каквито са и нашите съмнения.

    Смятате ли, че това е възможно? Ако да, може ли да резонира посока звука да се чува откъм скоростите.

    Някой от София има ли демпферна шайба за проба?
    '05 E-class 3.0 24v LPG, '05 C-class 1.8 16v Kompressor Sportcoupe, '09 A-class 1.5 8v
    Ex:'07 147 1.6, '07 159 1.9 JTDm, '00 Lybra 1.9 JTD, '86 Delta GT 1.6, '04 C2 1.6, '97 Vectra 1.8, '97 Dedra 1.6

  • #2
    Е махнете пистовия ремък и ще разберете...
    Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
    Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
    Горе главата, нищо че е празна...

    Comment


    • #3
      Да. Това мисля да направя утре и ще пиша за резултата, че нямах време вчера и колата си почива на паркинга.
      '05 E-class 3.0 24v LPG, '05 C-class 1.8 16v Kompressor Sportcoupe, '09 A-class 1.5 8v
      Ex:'07 147 1.6, '07 159 1.9 JTDm, '00 Lybra 1.9 JTD, '86 Delta GT 1.6, '04 C2 1.6, '97 Vectra 1.8, '97 Dedra 1.6

      Comment


      • #4
        Провери и шайбата на алтернатора.

        Sent from my ALE-L21 using Tapatalk

        Comment


        • #5
          Какво общо има натискането на съединителя с демферната шайба и шайбата на алтернатора,ако се стигне до там,значи аксиалните пластини на коляновия вал са ти в картера.................. ????

          П.С.Тракат ти пружините на феродовия диск,нещо нормално за тези коли с 1.9 мотор.Не се задълбавайте,а си карай колата.Моята бивша,дори с нов съединител,след 5-10 000 км. се появи пак.
          Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
          Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
          Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

          Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

          Comment


          • #6
            По принцип си прав. Но като натоваря групата на пистовия ремък и се усилваше.

            Както и да е. Днес свалих пистовия ремък. Естествено, както и предполагах, стърженето си остана.

            Мъри, знам за тоя проблем със 159-ките, обаче според мен в случая е тръгнала кутията, защото шумът беше най-силен и постоянен след 200км извънградско, когато всичко е много - добре загряло. Сега е непостоянен и се проявява рядко. При проблема, за които говориш ти, шума кога се проявява - студена, топла; натиснат или не педал; постоянно или епизодично???

            Ясно е,че ще се свалят скорости, но понеже нямам тресене и каквито и да било симптоми за заминаващ съединител или маховик, няма да пипам нищо. Ще сваля кутията или когато съединителя е за смяна или когато се строши.
            Last edited by LYBRAtor; d.m.y г., 23:02.
            '05 E-class 3.0 24v LPG, '05 C-class 1.8 16v Kompressor Sportcoupe, '09 A-class 1.5 8v
            Ex:'07 147 1.6, '07 159 1.9 JTDm, '00 Lybra 1.9 JTD, '86 Delta GT 1.6, '04 C2 1.6, '97 Vectra 1.8, '97 Dedra 1.6

            Comment


            • #7
              А за смяна на маслото на кутията мислил ли си колега ?
              Не е скъпа процедура и си струва опита, само го направи при хора дето си разбират и знаят какво да сложат.
              Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
              Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
              Горе главата, нищо че е празна...

              Comment


              • #8
                Смених го миналата седмица с оригинално опелско Беше второто нещо след ангренажа...все пак ѝ знаем славата на тая изгнила кутия

                П.С. Нищо скъпо не виждам по 159. Днес си поръчах термостат Бер с корпус и датчик - 65 лева..На либрата ми беше 90 със същата отстъпка......
                '05 E-class 3.0 24v LPG, '05 C-class 1.8 16v Kompressor Sportcoupe, '09 A-class 1.5 8v
                Ex:'07 147 1.6, '07 159 1.9 JTDm, '00 Lybra 1.9 JTD, '86 Delta GT 1.6, '04 C2 1.6, '97 Vectra 1.8, '97 Dedra 1.6

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от LYBRAtor Покажи съобщение
                  По принцип си прав. Но като натоваря групата на пистовия ремък и се усилваше.

                  Както и да е. Днес свалих пистовия ремък. Естествено, както и предполагах, стърженето си остана.

                  Мъри, знам за тоя проблем със 159-ките, обаче според мен в случая е тръгнала кутията, защото шумът беше най-силен и постоянен след 200км извънградско, когато всичко е много - добре загряло. Сега е непостоянен и се проявява рядко. При проблема, за които говориш ти, шума кога се проявява - студена, топла; натиснат или не педал; постоянно или епизодично???

                  Ясно е,че ще се свалят скорости, но понеже нямам тресене и каквито и да било симптоми за заминаващ съединител или маховик, няма да пипам нищо. Ще сваля кутията или когато съединителя е за смяна или когато се строши.
                  На студен мотор без натиснат педал,като натиснеш изчезва...........иначе кутията е пълен ташак тва е ясно..............лошото е,че ги няма,а като ги има по моргите им искат 800-1000 лв.,а частите май са още по-скъпи.............

                  П.С.Термоса е едно от евтините неща в 159.
                  Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                  Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                  Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                  Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                  Comment


                  • #10
                    Кутията се ремонтира. Части има. Цените са .. не са много приемливи, но се преглъщат. По-добре стара ревизирана/отремонтирана кутия отколкото "нова" от морга.
                    Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 210 кавала ... и малко отгоре
                    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm SW .. бързият влак
                    Renault Clio DCi 2018 .. без коментар .. да е щастлива жената

                    Comment


                    • #11
                      Абсолютно съм съгласен с DiStefano. По-добре ремонт на кутията. Лагери в ибей има колкото иска човек - оригиналните май са Koyo. Някой, който е сменял, би ли казал какво е сложил - май Timken и SNR са добри варианти...

                      П.С. В магазина за ОЕМ части за Опел в дружба 2, софийско, цената за пълен ремонтен комплект е 727лв.
                      '05 E-class 3.0 24v LPG, '05 C-class 1.8 16v Kompressor Sportcoupe, '09 A-class 1.5 8v
                      Ex:'07 147 1.6, '07 159 1.9 JTDm, '00 Lybra 1.9 JTD, '86 Delta GT 1.6, '04 C2 1.6, '97 Vectra 1.8, '97 Dedra 1.6

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от LYBRAtor Покажи съобщение
                        Абсолютно съм съгласен с DiStefano. По-добре ремонт на кутията. Лагери в ибей има колкото иска човек - оригиналните май са Koyo. Някой, който е сменял, би ли казал какво е сложил - май Timken и SNR са добри варианти...

                        П.С. В магазина за ОЕМ части за Опел в дружба 2, софийско, цената за пълен ремонтен комплект е 727лв.
                        Тва е ясно,че е така,но нали се сещаш,че имаш трду за сваляне и качване и труд за разглобяване сглобяване.................
                        Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                        Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                        Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                        Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                        Comment


                        • #13
                          И една подробност. Ако се чака много и кутията се предаде, тогава не е ремонтируема и трябва "нова".
                          A20DTH ЖТД ама не баш
                          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
                            И една подробност. Ако се чака много и кутията се предаде, тогава не е ремонтируема и трябва "нова".
                            Анджък
                            Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                            Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                            Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                            Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                            Comment


                            • #15
                              Стърженето почти изчезна. Но като нищо може да е затишие пред буря, затова др. седмица мисля да скокна до Румен да чуе и да съставим план за действие. Ще ви държа в течение.
                              '05 E-class 3.0 24v LPG, '05 C-class 1.8 16v Kompressor Sportcoupe, '09 A-class 1.5 8v
                              Ex:'07 147 1.6, '07 159 1.9 JTDm, '00 Lybra 1.9 JTD, '86 Delta GT 1.6, '04 C2 1.6, '97 Vectra 1.8, '97 Dedra 1.6

                              Comment

                              Working...
                              X